.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تعامل اتاق اصناف ایران و وزارت اقتصاد در حل مشکلات مالیاتی صنوف موثر است

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی کمیسیون اقتصادی مجلس بزودی نشست مسئولان اتاق اصناف ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص حل مشکلات مالیاتی صنوف برگزار خواهد شد که به طور قطع برای رفع مشکلات این بخش موثر خواهد بود.

به گزارش شمال نیوز از اتاق اصناف ایران، حجت الاسلام محمد باقری بنابی با بیان اینکه مشکل اصلی مساله مالیات، نبود سامانه به روز مالیاتی است، افزود: انگیزه قوی برای ساماندهی سامانه جامع مالیاتی و شناسایی افرادی که فرار مالیاتی دارند، وجود ندارد و تا زمانی که سیستم جامعه اطلاعاتی مالیات راه اندازی نشود، مشکلات مالیاتی وجود خواهد داشت.
وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و مالیاتی باید با تعامل و گفت وگو حل وفصل شود تا بحث استیضاح مطرح نشود و ایجاد تعامل به طور قطع قابل قبول تر خواهد بود.
باقری اظهار داشت: راه اندازی سیستم جامع مالیاتی سبب می شود تا تمام اطلاعات مبادلات اقتصادی در سامانه مالیاتی ثبت شود که به این ترتیب فرار مالیاتی تقریبا به صفر می رسد که امیدواریم وزارت اقتصاد هرچه زودتر برای حل این مشکل باید برنامه ریزی کند.
وی افزود: نمایندگان مجلس نیز موافق اخذ مالیات سنگین در شرایط رکود از صنوف و واحدهای تولیدی نیستند و بیشتر نظر بر این است تا مالیات از کسانی که فرار مالیاتی دارند، اخذ شود و با ساماندهی سامانه طرح جامع مالیاتی، سود و زیان معاملات انجام شده مشخص شود زیرا در آن صورت مشکلات رفع خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی برای حل مشکلات اتاق اصناف ایران در کمیسیون های تخصصی مجلس برگزار شده و هر جا مشکلی بوده تلاش نمایندگان در حل آن بوده و اکنون نیز مجلس کمیسیون های اقتصادی و اصل 90 آمادگی دارند تا مشکلات مالیاتی اصناف را حل وفصل کنند.
وی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی با تعامل و همکاری اتاق اصناف ایران می تواند به دنبال شناسایی واحدهایی که فرار مالیاتی دارند باشند و اتاق اصناف هم باید کمک کند و فهرست شفافی از واحدهای صنفی که مالیات را پرداخت کرده اند، ارائه دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.